اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

اینفوگرافیک| تیک‌تاک پردرآمدتر و محدودتر/ وقتی شبکه اجتماعی خارجی فیس‌بوک و اینستاگرام را پشت سر می‌گذارد

تیک‌تاک تنها شبکه اجتماعی خارجی است که در آمریکا محبوبیت بالایی دارد و حتی فیس‌بوک و اینستاگرام را نیز پشت سر گذاشته است؛ اما دولت ایالات متحده اقداماتی جدی برای محدودسازی آن در پیش گرفته است.

اینفوگرافیک| تیک‌تاک پردرآمدتر و محدودتر/ وقتی شبکه اجتماعی خارجی فیس‌بوک و اینستاگرام را پشت سر می‌گذارد

گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، مژگان الیکائی؛ اعضای سنا به تازگی لایحه‌ای را معرفی کرد ه‌اند که به دولت ایالات متحده اختیارات گسترده‌تری در محدود کردن و حتی ممنوعیت تولیدکنندگان نرم افزار یا لوازم الکترونیکی خارجی می‌دهد. پیش‌نویس قانون معرفی شده حتی اگر به صراحت نام تیک تاک در آن ذکر نشده باشد این شبکه رسانه‌های اجتماعی متعلق به چین را هدف قرار داده است. بر اساس گزارش سی ان ان، قانون ظهور تهدیدات امنیتی که فناوری اطلاعات و ارتباطات را به خطر می اندازد (به اختصار RESTRICT) پس از دو سال مذاکرات با تیک تاک برای رسیدگی به نگرانی های ایالات متحده در مورد این برنامه رونمایی شد. نگرانی در مورد اینکه چه مقدار از داده های کاربران تیک تاک می تواند توسط دولت چین دیده شود در ایالات متحده و اروپا افزایش یافته است.

همانطور که  در اینفوگرافیک زیر دیده می شود تیک تاک پیروان زیادی در ایالات متحده و اروپا به دست آورده است، به طوری که سهم بازار درآمد این برنامه از شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی قدیمی‌تر مانند اینستاگرام و فیسبوک فراتر رفته است. در حال حاضر سهم درآمد  تیک تاک در ایالات متحده، 26درصد از بازار را شامل می شود که بسیار بالاتر از 14درصد اینستاگرام است. سهم مخارج تبلیغات تیک تاک در ایالات متحده، بریتانیا و آلمان بین 9 تا 12 درصد، پس از پخش‌کننده‌های تبلیغات بزرگ‌تر فیسبوک، اینستاگرام و همچنین شبکه‌های حرفه‌ای Linkedin قرار دارد.

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول